Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

پروژه ساخت ان اف تی NFT وtoken بازی مافیا + تعیین MVP

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

nft,token توکن و ان اف تی

فهرست مطالب

بازی بلاک چین  به پروژه‌هایی گفته می‌شود که از تمامی ظرفیت‌های موجود در دنیای کریپتوکارنسی توکن token و ان اف تی NFT جهت سرگرم کردن و کسب درآمد کاربران بهره می‌برد. ساختن ان اف تی NFT برای نقش های مختلف بازی مافیا زمانی به سر من افتاد که علاقه مندان این بازی محبوب و دوست داشتنی بعد از اپیدمی بیماری کرونا شروع کردن به انجام این بازی توی فضای اینترنت مثل وب اپلیکیشن ها و پلتفرم های اجتماعی مختلف مثل دیسکورد ، تلگرام ، اسکایپ ، واتس آپ و …

کسب token توکن و در نهایت ان اف تی nft

اگر فرض کنیم گاد بازی( گرداننده اصلی ) که صاحب بخش عمده توکن ها token و همه ی ان اف تی ها در ابتدای شروع این سیستم هست.

در ساده ترین حالت بازی مافیا ؛ با فرض 8 بازیکن مافیا : رییس مافیا , تروریست 🙂 / شهروند : کاراگاه , پزشک , چهارشهر ساده ؛

1- هر بازیکن با مقداری مشخصی توکن token که خریداری کرده وارد بازی میشود و درنهایت تیم برنده درصدی از توکن ها را با توجه به عملکردشان در کل بازی دریافت میکنند ( به صورت تقریبا عادلانه )

2- با تاریخچه همه بازیکنان در مجموع کل بازی های انجام شده اگر یک شخص نسبت به بقیه با یک نقش خاص مثلا کاراگاه بهترین عملکر را داشته باشد NFT تا آن لحظه به اسم او است و به او تعلق دارد .

کاربرد ان اف تی (NFT) در بازی بلاک چین چیست؟

حال، سوال اصلی کاربران بازی‌ ارز دیجیتال این است که ان اف تی ها چه کاربردی در این بازی‌ها دارند. مسلما، فضای گیمینگ از تقاضای زیادی برای آیتم‌های منحصربفردی برخوردار است که قابلیت تعویض یا خرید و فروش داشته باشند. ویژگی اصلی آیتم‌های NFT کمیاب بودن آن‌هاست که تاثیر به سزایی در قیمت و ارزش ذاتی آن‌ها می‌گذارد.

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید قطعا با بازی‌هایی روبرو شده‌اید که داخل آن امکان خرید و فروش آیتم نظیر لباس، اسلحه، اسکیل، قابلیت و … وجود دارد. شما برای دستیابی به چنین آیتم‌هایی یا باید به طور مستقیم آن را از شرکت سازنده خریداری نمایید یا با خرید حق عضویت دسترسی خود به آیتم‌ها را نامحدود کنید. ضمن این که امکان دسترسی به چنین آیتم‌هایی برای تمامی افرادی که حق عضویت پرداخت کنند فراهم است.

اما، در دنیای بازی بلاک چین امکان خرید NFT تنها برای یک شخص فراهم است. یعنی اگر گیمری اقدام به خرید و یا کسب یک آیتم NFT کند، آن آیتم برای همیشه متعلق به او می‌شود. مثلا، در یک بازی بلاکچینی تنها یک مسلسل مرگبار در قالب آیتم‌های NFT با قیمت ۱۰۰۰ دلار موجود است که فقط یک نفر می‌تواند آن را خریداری کند.

نقش توکن های token غیر مثلی در بازی بلاک چینی

توکن‌های غیر مثلی (NFT) ترکیبی از هنر، ویژگی کلکسیونی و اسکیل هستند که قابلیت‌های مختلفی به گیمرها می‌دهند. به طور مثال بازی‌های Battle Pets و Axie Infinity بازی‌هایی هستند که دارای آیتم‌ها و حیوانات خانگی قابل تعویض هستند. این حیوانات خانگی هر کدام دارای قابلیت‌های مبارزه‌ای هستند که گیمرها برای بدست آوردنشان حاضرند هزاران دلار هزینه کنند.

NFTها در بازار بازی های بلاک چین ممکن است نقش تزئینی نیز داشته باشند. به طور مثال، می‌توان آن‌ها را در قالب لباس یا مدل مو در بازی‌های بلاک چینی به کار برد.

به طور کلی ارزش هر یک از NFTها به مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها بستگی دارد. لازم به ذکر است که امکان استفاده از توکن های غیر مثلی در سایر پلتفرم‌ها و بازی‌ ارز دیجیتال وجود دارد.

MVF یا انتخاب بهترین بازیکن توسط دورها و گاد بازی یعنی چی ؟ و ارتباط آن با NFT

در انجام یک بازی عوامل مختلفی وجود دارد که باعث میشود شما با هر نقشی بهترین بازیکن میدان شوید:

  • رعایت تمام و کمال قوانین بازی مافیا.
  • ارائه استدلال های درست که منجر به تاثیر در شهر میشود.
  • استفاده درست از قابلیت هایی که نقش شما در بازی دارد؛ مثلا: ( پزشک : سه نجات موفق شهروندان ) و …
  • خلاقیت
  • تیم سازی یا حمایت از تیم خود
  • و…

NFT که مشخص میکند شما بهترین بازیکن با یک نقش به خصوص هستید

وقتی بازی مافیا در بستر اینترنت انجام بگیرد و عملکرد همه بازیکنان ثبت شود برای همه مشخص است که فلان بازیکن با فلان نقش در چند ماه اخیر بهترین عملکرد را داشته است پس میشود NFT مثلا کاراگاه را به او داد و مادامی که کسی رکورد او را با این نقش نزده است ان اف تی کاراگاه در کیف پول او باقی میماند و وقتی رکورد او شکسته شد ان اف تی او با استفاده از یک قرارداد هوشمند به فرد دیگر اعتا میشود (برای کاهش کارمزد ها بهتر است همه این تراکنش ها به صورت قرارد هوشمند باشد و همه NFT ها در یک استخر خاص برای همیشه باقی بمانند)

کسب در آمد

در این سیستم توکن ها و ان اف تی وجود دارد (Avatars as NFT and people) که هر بازیکن قادر است در نهایت آنها را بخرد یا بفروشد یا با آنها بازی جدیدی را آغاز کند (ساختن یک مسابقه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *