Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

پیدا کردن دروغگو در شهر و تشخیص دروغ

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

lier

فهرست مطالب

از انجایی که در بازی مافیا ؛ گروه مافیا هم تیمی های خود را میشناسند پس برای محکوم کردن یک شهروند و نسبت دادن مافیا به او باید دروغ بگویند. شاید اینو زیاد شنیده باشید که دروغگو فراموش کاره و مافیا دروغگو هست 🙂

شهروندان شاید به اشتباه به یک شهروند دیگر بگویند مافیا ولی در اصل در ناخودآگاه خود با توجه با راهکارهای خاص خودشون و اشتباهات احتمالی همه شهروندان به گفته های خود باور دارن پس در صحبت های خود مصمم هستند و نیازی به دروغ گفتن ندارند.

🔺6 راه تشخیص دروغ🔻

☑️ تشخیص ناپیوستگی: زمانی‌که میخواهید پی‌ببرید که آیا فرد مقابلتان درحال دروغ گفتن است، به ناپیوستگی صحبتش توجه کنید.

☑️سوالات غیرمنتظره بپرسید: فقط 4% مردم دروغگو زاده شده‌اند. افراد زمانی که درحال دروغ گفتنند، معمولا داستان خود را ناقص میسازند. شما میتوانید در مورد جزئیات صحبت، از فرد سوال کنید و اگر جوابی از قبل آماده داشت معمولا فردی صادق است درغیر این صورت، به احتمال زیاد درحال دروغ گفتن است.

☑️درنقطه پایانی داستان، دروغگو را تشخیص دهید: یکی از مهمترین نشانه های فرد دروغگو، تغییرات در رفتار است. شما یک فرد دروغگو را زمانی به راحتی با این روش میتوانید تشخیص دهید که شناخت قبلی نسبتا کمی از فرد داشته باشید و بدانید فرد مقابلتان، مثلا، فرد آرامی است اما زمان صحبت مضطرب میشود و یا فرد مقابل، فردی با انرژی است و هنگام صحبت خیلی آرام به نظر میرسد. این روش رفتار فرد را زیر نظر میگیرد و اگر فرد رفتاری غیر از رفتار معمول و همیشگی خود انجام دهد که با خود واقعی او در تضاد باشد، به احتمال زیاد درحال دروغگفتن است.

☑️به دنبال حالات تقلبی بدن بگردید: اکثر مردم نمیتوانند به خوبی یک لبخند مصنوعی داشته باشند. بیشتر آنان در زمان بندی خنده های مصنوعی دوچار اشتباه میشوند زیرا آن را خیلی طولانی نگه میدارند یا آن را خیلی زود تمام میکنند.

معمولا لبحند فرد دروغگو با حالت غالب چهره وی ناهماهنگ است ( یک چهره عصبانی همراه با لبخند). لبخند های مصنوعی یکی از بهترین راه های نبود صداقت است زیرا یک لبخند واقعی برخی از عضله های کنار چشم را هم دربرمیگیرد. برای مثال، اگر درهنگام لبخند، دهان فرد را بپوشانید به راحتی از حالت چشم میتوانید بهفمید فرد درحال لبخند زدن است.

☑️پیروی از حس ششم: حس ششم یا شم زنانه، نامش را هرچه بگذاریم، یک حس است که از طرف مقابل به شما انتقال پیدا کرده است و شما آن حس را با داده های ضمیر ناخوداگاه تطبیق داده اید که میتوانید آن حس را بپذیرید یا رد کنید. اگرچه حس غریزه به ظاهر میتواند اشتباه باشد اما اکثر اوقات اطلاعات نسبتا صحیحی به شما میدهد. پس اگر هنگام صحبت فرد مقابلتان، حستان به شما میگوید که او درحال دروغ گفتن است، حستان را نادیده نگیرید و برای تایید صحت آن، از روش بعدی استفاده کنید 😉.

☑️میکرو-اکسپرشن‌ها را دنبال کنید: میکرو اکسپرشن به معنی حالات ریزچهره است . زمانی که فرد موردنظر درحال در ظاهر خوشحال است اما در باطن عصبانی است، این عصبانیت درحالت چهره اش درکمتر از یک ثانیه نمایان میگردد. تنها راه تشخیص میکرواکسپرشن ها داشتن مهارت در آن است که میتوانید در حدود 2 ساعت تمرین، به خوبی در تشخیص آن مهارت کافی پیدا کنید.

چگونه یک دروغگو را بشناسیم :

روش شماره 1 : تشخیص ناپیوستگی

زمانی که میخواهید پی ببرید آیا طرف مقابلتان در حال دروغ گفتن است، به ناپیوستگیِ صحبتش توجه کنید.

Newberry چنین میگوید :

“زمانی که دختری را به جرم شلیک به دوستش مورد بازجویی قرار میدادم، در حال تعریف داستانی بود که در آن, او در حال دویدن بود که صدای گلوله را شنید و سپس ناگهان در بین صحبتش گفت “فرد شلیک کننده را هم ندیدم…” … من تا این را شنیدم ،تشخیص دادم در حال دروغ گفتن است که واقعا هم بود… چطور فردی صدای مهیب شلیک گلوله را بشنود و به آن واکنش نشان ندهد تا برگردد و ببیند؟ … در حین صحبتش محکم به میز کوبیدم، واکنش سریع او نگاه کردن به دستهایم بود، این واکنش مهر تایید را بر تشخصیم زد و فهمیدم او نه تنها صدای گلوله را شنیده بود بلکه برگشته و به منشاء آن صدا یعنی فرد شلیک کننده نیز نگاه کرده بود و او را دیده

روش شماره 2 : سوالات غیر منتظره بپرسید

تنها 4% از مردم دروغ گو زاده شده اند که چنان حرفه ای میتوانند دروغ بگویند که کسی نتواند مچ آنها را بگیرد، اما دیگران زمانی که میخواهند دروغ بگویند، معمولا داستان خیالی شان را ناقص میسازند.

زمانی که شخص در حال تعریف داستانش است، زمانی که انتظار ندارد سوالی دور از انتظارش را بپرسید ،طوری که قبلا برای آن آماده نشده باشد.

برای مثال : اگر کارمندی در حال تعریف کردن درباره مهارت هایش است، با پرسیدن سوالی دور از انتظار مانند کتابی که برای افزایش مهارتش خوانده، یا منبعی که از آن یادگرفته میتوانید به نوعی تشخصی دهید آیا برای سوال شما جوابی از قبل آماده داشت؟ که احتمالا فرد صادق است، اگر خیر به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن است

روش شماره 3 : در نقطه پایانی داستان ،دروغگو را تشخصی دهید

یکی از مهم ترین نشانه های تشخیص دروغ و بی صداقتی تغییرات در رفتار است. شما یک فرد دروغگو را زمانی میتوانید به راحتی با این روش تشخیص دهید که شناخت نسبتا کم قبلی از فرد داشته باشید و بدانید طرف مقابل در کل فردی آرام است،اما زمان صحبت مضطرف می شود و یا طرف مقابل فردی با انرژی است اما هنگام صحبت کردن به شدت آرام و ریلکس به نظر می رسد.

این روش رفتار فرد را زیر نظر میگیرد، اگر فرد رفتاری غیر از رفتار معمول همیشگی اش نشان دهد، در واقع با خود واقعی اش در تضاد باشد ،به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن است.

==============================

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *