Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

نقش زبان در بازی مافیا

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

زبان در مافیا

فهرست مطالب

شما در صورتی طعم شیرین موفقیت در بازی مافیا را خواهید چشید که از کاربرد های نقش زبان در مافیا مطلع باشید.

 فکت اوردن در بازی مافیا 

بازی مافیا ممکنه هرکجا به ی نحوی با قوانین خودشون اونو برگزار کنن. ولی اگه خیلی روبه فیلم هندی وخاله بازی نرفته باشه توی اون بازی تحلیل و استدلال حرف اول رو میزنه .باید خوب گوش بدی و خوب حرف بزنی.

فعالیت اجتماعی توی بازی mafia چقدر شبیه به واقعیت است؟

این بازی در یک شهر خیالی صورت میگیره که مافیا قصد تخریب شهر رو دارند. مافیا اعضای خودشو میشناسه و هر شب میتونه ی نفرو تیر بزنه این دوتا قابلیت باعث شده که تعداد مافیا حتی اگه یک چهارم تعداد کل بازیکنان هم باشند احتمال بردشون در بهترین شرایط 50% هست.
ولی از اونجایی که تعداد شهروندا خیلی بیشتر از مافیاست .کار مافیا اینه که توی بازی گره ایجاد بکنه با دروغ گفتن و پررنگ کردن اشتباه های شهروند ها و… آشوب توی شهر ایجاد بکنه بعد با خیال راحت بشینه ی گوشه و از اینکه همه توی سر و کله همدیگه میزنن لذت ببره.

کابرد زبان چیست ؟

زبان پدیده اجتماعی ویژه ای است که به عنوان وسیله مبادله اندیشه ها و مقاصد و آرا مابین افراد اجتماع عمل می کند.زبان با همه ی فعالیت های تجربی و فکری و حسی انسان ارتباط دارد.

با توجه به امکان از بین رفتن هر بازیکن در فاز شب و صبح و افزایش اطلاعات بیشتر به اطلاعات قبلی توسط همه بازیکن ها (ایده ها- پلن ها-زبان بدن-دروغ ها – اشتباهات و…..) قطعا پا به پای تکامل شهر همچنین زیاد شدن احتمال پیدا شدن مافیا ها تغییر و تحولی در زبان به وجود می اید.
جریان تغییر و تحول زبان در عین حال که تحت تاثیر قوانین عمومی تکامل اجتماع(شهر) انجام می پذیر/ ممکن است خصوصیات ویژه ای هم برای هر شخص به خصوص باشد.

وظیفه شما به عنوان یک بازیکن در وهله اول تمرکز روی صحبت ها یعنی تک تک کلمات است.

قضاوت تهمت ها دروغ ها اشتباه ها نقش بازی کردن ها یا اینکه چه کسی دارد دلسوزی میکند و از حقیقت دم میزند به عهده شخص شماست و استفاده بردن از این اطلاعات هم به زرنگی شما بستگی دارد. اگر شهروند باشید باید بدونید اعتماد به چه کسی به ضررتون تمام نمیشود.همه این دونستن ها برمیگرده به اینکه کی چی گفته !درسته؟؟؟

زبان یک عامل اجتماعی تحویل پذیر است!

زبان در مافیا

پس هر روز چه مافیا چه شهروند از اتفاق هایی که شب افتاده متعجب هستند و از رفتار دیروزشون رو باید امروز توجیه بکنند.

باید تشخیص بدهیم کی باید مودبانه صحبت کرد کی باید با عصبانیت صحبت کرد و کی کلمات صمیمی و رسمی به کار ببریم و چه موقع باشوخی و خنده حرف بزنیم و همزمان که میخواهیم حس خود را با کلام انتقال دهیم باید هم راستا با مغز کلام و زبان بدن صحیح آن حات باشد وگرنه برچسب درغگو فرق نمیکند شهر باشد یا مافیا به شما زده میشود.
با توجه به مخاطب خود نوع کلام را مشخص کنید.
اگر اطمینان دارید شهری در روز قبل اشتباهی کرده باید با عصبانیت به آن تذکر بدهید و کم کم از شدت عصبانیت خود بکاهید و آن را راهنمایی کنید که حواسش را جمع کند.
اگر اصمینان دارید شخصی میتواند مافیا باشد با نسبت به درصد مافیا بودن آن و جو شهر باید آن شخص را هدف قرار دهید وگرنه ممکن است نتیجه کاملا برعکس بدهد و خود هدف شهر قرار بگیرید.

— به زودی متوجه خواهید شد که برای تبادل ایده ها و نظرها باید دامنه مهارت های خود را افزایش دهید.
— به طور کلی انسان ها برای تفهیم احساس و اندیشه و مقصد خود معمولا از ردو راه سخن گفتن و نوشتن استفاده میکنند

همه در شهر میلگند

اگر احساس کردید توده شهر از درک و شعور کافی برخوردار نیستند با استفاده از استدلال های پوآرویی فقط خود را در ظن قرار داده اید و به عنوان یک مافیای آگاه و یار فروش ممکن است صبح البطلوع با گیوتین گردن شما را از سرتا جدا کنند.

این نکته بسیار مهم است که برای شهری که سواد خواندن ندارد محکوم کردن افراد با نوشتن نامه ای منطقی و خوش نگارش کار درستی نمیتواند باشد.تا وقتی که برای اکثریت سفید نشده اید همیشه خود را جزئی از کل بدانید و بیشتر از فن سخن وری خود استفاده کنید تا موضع قدرت خود.

گره خوردن بازی با دروغ

دروغ عنصر جدایی ناپذیر از بازی میباشد.دروغ نوشتن بسیار راحت تر از دروغ گفتن است به دلیل اینکه اگر سوالی در ارتباط با دروغ شما مطرح شود وقت فکر کردن روی آن را دارید تا دروغ بعدی را مهندسی شده تر بگوید . وقتی شروع به دروغ گفتن میکنید باید مدام دروغ های جدید را جایگزین دروغ های قبلی کنید گاهی وقتا دروغ بسیار بزرگ میتواند راحت تر از دروغ های دم دستی در دل شهروند ها نفوذ کند.برای تشخیص دروغ راهای بسیار زیادی استفاده میشود ولی اگر با یک دروغ گوی شجاع و تمام عیار روبرو شوید که حاضر است برای دروغش همه چیزش را فدا کند هیچ سلاحی برای بی آبرو کردن یک دروغگوی تمام عیار اختراع نشده است.

یکی از روش های یادگیری دروغ گفتن تماشای اخبار هست مخصوصا خبرهای شبکه های معروف بی بی سی و… اخبار ایران که تابلوعه راست نمیگه
در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از مناظره ها دروغ رواج دارد به همان دلیل پرسش های سوال های ناگهانی که فرد اگر دروغ گفته باشد احتمالا یک اشتباه ریز موقع خروج از جریان دروغ خود میدهد مگر آنکه از قبل به او گفته باشند چه سوال هایی قرار است جواب بدهی که توی بازی مافیا بعید میدونم کسی بدونه 🙂

نمیدانم اطلاعی ندارم

از انجایی که شهروندهای نقش دار بیشتر دوست دارند در سایه به کار خود بپردازند تا احتمال کشته شدن در فاز شب خود را کم کنند مافیا ها بیشتر دوست دارن همه نقش دار ها شناسایی شوند و با تکیه بر پلن چند نفره گروه مافیایی یا خود را جای آنها قرار بدهند و یا به اصطلاح پشت دست آنها با سلام و صلوات و خودشرینی چند روزی را به سر ببرند. در کل کار مافیا گره انداختن در شهر است و کار شهروندان گره بازی کردن میباشد.
پس اگر نقش ساده شهر را دارید دست از زیاده گویی که عموما به علت ناآگاهی به یاوه گویی میل میکند بردارید.و با جک و شوخی خود را فدایی کردن نقش دارهای بازی بدون پلن درست بردارید زیرا اگر پای شما به محاکمه باز شود با بهترین وکیل دنیا هم جان سالم به در نمیبرید.
اگر در محاکمه برای نجات خود به دروغ خود را نقش دار جا بزنید هم آن نقش را به خطر انداخته اید(اگر در محاکمه باشد یا تیر اسنایپ شود) و هم بعد از اینکه گندش بالا بیاید خودتان با رای از بازی خارج میشوید.
اگر بخواهید کاوری نقش دار بازی را بزنید باید آن را شناسایی بکنید و با چالش یا به طریقی آن را مطلع کار خود بکنید.
فرق شهر وند ساده با شهروند نقش دار در این است که موقع محاکمه و احساس خطر کردن اعلام نقش میکند و خود را برای یک روز تبرعه میکند تا فردای بازی شانس این را دشته باشد که خود را به شهر ثابت بکند.

نکات مافیا

سواری گرفتن

موج سوار از شهروندان در اکثر مواقع کار مافیاست:به این صورت که مافیا از هدف شهروند آگاه است و میدان هدف آن از گروه خود نیست و با توجه به استناد به ششهروند شاکی و افزودن دلیلی بر دلیل های قبلی اتهام وارد شده را تقویت میکند . در این صورت خللی هم بر استقلال خود وارد نکرده و همچنین وقتی کاشی به عمل آمد که شهروند بیرون رفته خود را پشیمان از اشتباهی که کرده میداند و همه ی کاسه و کوزه ها را سر نفر اول خراب میکند.
اگر زیر صد درصد کسی را مافیا میدانید با قلدری و قطعیت اتهام خود را وارد نکنید و اجازه بدهید بقیه هم نظرات خود را راجب آن شخص بدهند و به یک نتیجه گیری کلی شهر برسد در غیر این صورت اگر اشتباه بکنید مافیا میان صحبت های شما جای خود را باز خواهد کرد.
از این روش به صورت معکوس میشود استفاده کرد و اگر به همه به یک اندازه مشکوک هستید کسی که سفیدتر است را بکوبید و ببیند چه کسی بدون دلیل خود از حرف شما بسیار خوشش امده است آن شخص احتمال زیاد میتواند مافیا باشد.آن را مخدوش کرده و اسکی آن را از زیر پایش بکشد تا در زیرموج های دریا غرق شود.
برای اجرای هر سناریو و نقشه ای باید به آخر رساندن آن را در خود ببیند .توجه داشته باشد که زاویه دید هرکس در شهر متفاوت است اگر در ذهن خود فکر میکنید ایده شما بسیار عالی است کافی است خود را جای افراد دیگر برای لحظه ای بگذارید و از دید بقیه ایده خود را نگاه بکنید.

با رول خود صحیح بازی کنید!

کوشش افراد در شهر زمانی مفید و مثمر خواهد بود که اقداماتشان در جهت درک و رعایت قواعد بازی و موازین داخلی شهر باشد .

دکتری مغروری که هرشب خود را زنده نگه میدارد یا کاراگاهی که اجازه نفس کشید به کسی نمیدهد و با قاطعیت هر شب از دکتر میخواهد که او را نجات بدهد امکان برد مافیا در همچین موقعیت هایی بیشتر است.
برای زنده ماند و بودن در شهر تلاش نکنید برای پیروزی تیم خود تلاش کنید گاهی وقتا مرده شما بیشتر از زنده شما ارزش دارد.
اگر کسی روی نقش شما دارد بازی میکند و شما به او فرصت داده اید تا ببیند چه میشود .به این نکته توجه کنید که شاید هیچ وقت تا موقع خروج نقش هرکس مشخص نشود ولی با گذر زمان احتمال داشتن نقش برای کسی که روی آن سوار است بیشتر میشود هر ثانیه که میگذر احتمال آنکه آن شخص صاحب آن نقش باشد را بیشتر میکند.

تا زمانی که زورتان میرسد از آن شخص تقاضا کنید از نقش شما پایین بیاید و اگر این کار صورت نگرفت به قطع مافیا است وشما با بیرون رفت از بازی حداقل یک مافیای ریاکار خطرناک را از شهر بیرون برده اید اگر صبر کنید تا تیر فاز شب نصیب شما شود مافیا تا ابد روی نقش شما خواهد ماند.

کلمات و اصطلاحات بازی

کلماتی که بین شهروندان به قراردادهایی تبدیل شده است قدرت بسیار زیادی دارند از کلمه های جایگزین کلمه های قرار دادی به هیچ عنوان استفاده نکنید و آن هارا مثل نقل و نبات به کار نبرید زیرا عواقب استفاده گاه و بیگاه از آنها شمارا زمین خواهد زد.
بازیکنان نخبه های ریاضی و مفسران عالی رتبه نیستند حرف خود را کوتاه و مقتصر و واضح بزنید تا به دل بنشیند. ارگ چند موضوع را بررسی میکند برا فهم بیشتر به آنها عدد اختصاص دهید و مهم ترین شماره را دوبار تکرار کنید تا بیشتر در حافظه انها بماند حافظه کوتاه مدت بیشتر از سی ثانیه نمیباشد و حافظه بلند مدت هم قالبا با افرادی که باعث خارج شدن مافیا ها یا شهروندان بوده ایند پرشده است.


نگاهی به ساختار جمله : برای خود دشمن نتراشید


زبان ها از نظر ساختار از فاعل و فعل و مفعول به عنوان بدنه جمله و قید ها برای و صفت ها برای توضیحات بیشتر جمله به کار میروند.

شما برای سخنان خود از حالت های مختلفی از جمله میتوانید استفاده کنید.تعجبی سوالی خبری و پرسشی همیشه یکنواخت از جمله های ساده استفاده نکنید.و بسته به نقش و موقعیت خود شگفتانه و پویا ادعای خود را مطرح کنید .
بین فعل منفی و فعلی که در خود حالت منفی دارد فرق بگذارید و همیشه از یک حالت فعل استفاده نکنید تا هیچ وقت روش بازی شما برای همگان اشکار نشود.
گاهی هدف خود را فاعل بگذارید و با نقل قول آنرا سوژه قرار دهید و گاهی آنرا مفعول قرار دهید و توجه کنید که همیشه از قید ها و صفت ها استفاده کنید که جمله را متناسب با قاعده عدم قطعیت و هر نکته زمانی و مکانی دارد تزیین شود و صفت ها احساسات را بهتر از هرچیز دیگر نشانه میروند.


با هر مخالفت و نه گفتن دشمنی برای خود به وجود اورده اید .

بهترین تعداد برای متهم کردن در بازی میانگین تعداد مافیا هست یعنی اگر سه مافیا وجود دارد شما هر روز دومافیا معرفی کنید .دشمنان شما عصیان کمتری میکنند زیرا اتهام زدن قوی به کسی احتمال واکنش او را به همراه دارد و همچنین اگر اشتباه کنید کارتان ساخته است.
و اتهام زدن به همه شما را از چشم می اندازد.

اگر هدف اصلی شما لذت بردن از بازی نباشد به قطع هدف بیشتر بازیکنان همین است پس از تخریب و فحش و قسم دادن جدا خودداری کنید.
زیرا رفتار شما روی کل بازیکن ها تاثیر خواهد گذاشت و حتی اگر نقش دار ثابت شده هم باشید خیلی ها راضی هستند تا جایگزینی بلند شود و نقش شما را ادعا کند و با اردنگی شمارا به بیرون بیندازن و در آخر بازی هم شمارا مقصر اصلی قلمداد کنند.

نقش زبان در مافیا خودش را نشان میدهد

زبان بدن


اونی که بهت میگه کجا رو نگاه کن بعد به تو نمیگه قراره چی ببینی ؛ شهره یا مافیا؟
از جمله های مجهول استفاده نکنید زیرا همه چیز برای شهروند مجهول است و شهر فکر میکند شما با استفاده از جمله مجهول بدون کننده کار میخواهید شهروند جلوه کنید. اگر قصد شفاف سازی دارید بگوید کجا کی و چه چیزی را میخواهید نشان دهید.

گارانتی مافیا ی اسم سمی و خطرناکه که فقط برای هم الانه, و دل بدان نتوان بست.(فقط در لحظه خرید کاربرد داره)

اگر شهر هر روز رو به سمت تباهی حرکت میکند یعنی نقشه ها و سناریو های مافیا به خوبی بر کل شهر قالب شده است.

پس باید کاری را که هرروز انجام میدادید را دیگر انجام ندهید و تغییر در روند بازی اجرا کنید با شک به هرچه معتقد بوده اید روند فکری خود را زیر سوال ببرید.

دنده عقب شهروند چیست: با استدلال و اطلاعات جدید حاضر است دیدگاه هایش را عوض کند و به راه راست باز گردد.

دوئل مافیایی

اگر کسی با شما دوئل خواست و احتمال میدادید که آن شخص مافیاست دوئل آن را قبول کنید از رقابت نترسید و بیشتر از اینکه همیشه در رقابت باشید بترسید.اگر در دوئل شکست بخورید احتمالا مافیاهایی که خواهان شکست شما بوده اند در رای گیری مشخص میشوند و این اطلاعات کمک شهر خواهد کرد.

حسین فهمیده نباشد

اگر دوئل شما هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد، به هر رقابتی تن ندهید. یک مافیای ساده در دوئل با رویین تن بازی، هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. حتماً در نظر داشته باشید که اگر یک عضو از مافیا از بازی حذف شود، اطلاعات زیادی از اعضای تیمش در شهر منتشر می‌شود. بنابراین، اگر هرگونه ردپایی از اعضای مافیا در ارتباط با اسم شما وجود دارد، به هیچ وجه به دوئل اقدام نکنید.

حفظ زبان بدن در همه بازی ها

سعی کنید ویژگی های عمومی خود در هر حالت چه مافیا چه شهروند حفظ کنید.

اگر می‌خواهید بازی را برای شهر تجزیه و تحلیل کنید، به عنوان یک تحلیل‌گر عمل کنید. در همان لحظه، تمام توجه‌ها به شما متمرکز خواهد بود، بنابراین حتماً باید از هر گونه اشتباه کوچکی پرهیز کنید.

از ریاضیات به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنید و با ارزیابی دقیق وضعیت شهر، آن را به نحوی ساده به عرض همگان برسانید، به گونه‌ای که همه شهروندان احساس کنند وجود شما برای شهر مفید است.

اگر امکان دارد، فرض کنید که ممکن است فردا در بازی نباشید، و وصیت خود را انجام دهید و به شهر امید به پیروزی دهید.

کاسه داغ تر از آش و دایه بد تر از مادر

اگر مافیا هستید مافیا باشید

اشرار، افرادی هستند که به دنبال جستجوی عیوب مردم می‌روند و به آنها چسبیده و نیکویی‌شان را به فراموشی سپرده می‌کنند؛
مافیا نیازی ندارد که خوبی کسی را آشکار کند، بلکه بیشتر به دنبال ضعیف کردن است و نقاط منفی هر فرد در بازی را برجسته می‌کند به جای آن که به نقاط قوتشان توجه کند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *