Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

23 اصطلاح که یادگیری آنها برای بازی مافیا از واجبات است

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

فهرست مطالب

اصطلاحات بازی مافیا از کلیدی ترین نکات بازی به حساب می آید و استفاده بجا و درست از آنها در بیشتر مواقع تمایز یک بازیکن خوب نسبت به یک بازیکن تپان میباشد.

مافیااصطلاحات بازی مافیا

انتقال باکیفیت تر اطلاعات در بازی مافیا

وقتی در مرور زمان یک سری اصطلاحات و کلمات در قالب یک بازی خاص زیاد استفاده میشود از محدوده معنی تحت اللفظی خود بیرون می آیند . شما باید از آنها مثل نقل و نبات استفاده نکنید چون قدرت آن کلمات نسبت به کلمات دیگر غیر قالب وصف هستند.
از انجا که بازی مافیا بازی صحبت کردن است و هر کس زمان کمی برای تبرئه کردن و محکوم کردن و… دارد. فهم و درک اصطلاحات رایج در بازی مافیا به او میتواند خیلی کمک بکند که هم صحبت هم بازی های خود را بفهمد و هم خود بتواند منظورش را به بهترین شکل ممکن برساند.
در این پست 23 تا از مهم ترین اصطلاحات بازی مافیا را برای شما مافیاباز های عزیز گرداآوری کرده ام .

هر اصطلاحی که از قلم افتاده بود لطفا در قسمت دیدگاه وارد کنید تا هر چه سریع تر به پست اضافه بکنم.

  1. هول مافیایی (push) :

    شخصی که ادعا میکند پوش شده جدا ازاینکه [ شهروند یا مافیا 🙂 ] باشد.
    یعنی اینکه مافیا های بازی قصد کرده اند که او را در روز با ریگیری بیرون بیندازند در اصل برای او پاپوش درست کرده اند و نظر بقیه شهروندان را هم جلب کرده اند.
    در این حالت شخص را به اصطلاح گره میکنند .
    نقشه پوش کردن یک شهروند توسط مافیا به طرق مختلف کشیده میشود …

  2. موج سواری :

    زمانی که ادله ای برای کسی جمع میشود که با آن ادله آن فرد متهم شناخته میشود نفرات بعدی که شروع به صحبت راجب آن شخص مشکوک میکنند به اصطلاح موج سواری روی صحبت های شخص قبل خود انجام داده اند.
    وقتی یک نفر برای شما بعد از صحبت های یک شخص مافیای صد میشود و تنها دلیل شما صحبت های نفر اولی است که به او شک کرده شما موج سواری انجام داده اید.

  3. تبر :

    شخصی که به او تبر میگویند یک شهروند است که راه را 180 درجه دارد اشتباه میرود و اکثر عملکرد ها و حدس هایش استباه است.
    البته ممکن است به مافیایی هم در بازی لقب تبر بدهند که معمولا در این حالت آخر بازی با پیروزی مافیا ثابت میشود که او او بهترین بازیکن بوده است.
    بهتر است وقتی میفهمید کسی دارد تبر میزند او را توجیه کنید یا با آرا او را بیرون بیندازید چون جلوی ضرر را هرچه زودتر بگیرید منفعت است.

  4. اتهام برگردون (target back) :

    وقتی کسی به شما اتهام میزند شما هم در نوبت خود به او اتهام میزنید به اصطلاحات تارگت بک کرده اید . تارگت بک نشاندهنده ترس شما از هدف خوردن است.
    -1 ممکن است او شهروندی باشد که او هم مثل شما ناآگاه است و دلیلی ندارد که شما هم بدون دلیل به او ظن بزنید.
    -2 ممکن است مافیا باشد که دارد کارش را انجام میدهد و شما باید دنبال دلیلی بگردید تا اتهامی صحیح به او وارد بکنید.

  5. تایید و عدم تایید (like and dislike) :

    وقتی نوبت کسی است که در روز حرف بزند کسی بجز او حق حرف زدن ندارد و اعضای بازی میتوانند حرف های او را با نشان دادن لایک و یا دیس لایک تایید/مخالفت بکنند. شصت خود را بالا : تایید و شصا خود را پایین : عدم تایید .

    این نشانه ها در طول روز بسیار در ذهن ناخودآگاه افراد تاثیر میزارد و افراد باهوش به این نشانه ها توجه میکنند و اگر شما در صحبت و نشانه های خود تناقض داشته باشید آنها مچ شما را خواهند گرفت.

  6. قارچ

    بعضی از قارچ ها با رعد و برق یک شبه سر از خاک بیرون می آورند درحالیکه درخت بلوط خیلی کند رشد میکند و در عوض قرن ها به زندگی بادوام خود ادامه میدهد.
    اگر تیم مافیا بد بازی کند وقتی یکی از مافیا ها شناسایی میشود بقیه یاران او هم مشخص میشود و به اصطلاح میگویند مافیا ها مثل قارچ در آمدن.

  7. دید شب

    به کسی که به عمد (تقلب ) یا غیر عمد( اشتباه گاد یا خودش ) از هویت کسی در شهر خبر دار شود به او میگویند دیدشب داشته.

  8. استدلال خارج بازی

    فکت خارج بازی به هر استدلای که خارج از بازی در حال انجام باشد را گویند . محدوده بازی فقط صحبت ها و حالت بدن بازیکنان میباشد و استدلال به بازی های قبلی یا حتی صحبت های گاد خلاف مقرارت است.

  9. گره

    وقتی ابهامی توی بازی شکل میگیره که درستی طرفین رو نمیشه اثبات کرده به اصطلاح میگویند گره به وجود امده.
    در واقع کار مافیا درست کردن گره است و کار شهروند باز کردن این گره ها میباشد.

  10. کره گیری

    وقتی شخصی از صحبت های شخص دیگر برداشتی دیگر میکند و به نقطه ای که خودش میخواهد میرسد یا اینکه شخصی در حکم قاضی بین صحبت های دو نفر دیگر نظر میدهد .

  11. خطا فاحش اورلوک blunder

    اصطلاحی در بازی شطرنج میباشد یعنی خودت را با حرف یا حرکتی کاملا لو بدهی و تابلو بشود که مافیا هستی.

  12. نقش بلند کردن و کنسه دادن

    یعنی راهنمایی کردن و حرکت گفتن این هم واژه ای است که از شطرنج برداشته شده است.

  13. فروپاشی درونی کلپس

    وقتی هیچ چیز از بازی نفهمیده اید و گیج و منگ متعجب از وقایع هستید به اصطلاح میگویند طرف کلپس کرده

  14. تازه کار (noob)

    اگه تازه بازی مافیا را یاد گرفته باشید همه به شما حق میدهند که اشتباه کنید یا کمتر حرف بزنید و به شما میگویند نوب

  15. طرف تو دیواره

    وقتی بازیکنی با مجسمه هیچ فرقی نداشته باشد به او میگویند تو دیواره

  16. نوارخالی

    وقتی کسی کل زمان خود را حرف میزند ولی در اصل هیچ استدلال یا صحبتی که واقعا به بازی کمک کند را نگفته باشد میگویند طرف نوار خالی پر کرده.

  17. نقشه و سناریو

    معمولا کسی که شب تیر میخورد نقشه ای پشتش هست یا سفید شدن تعدادی مافیا یا سیاه شده شهروندی ناآگاه وقتی کسی به این جور نقشه ها پی ببرد میگوید این به این دلیل سناریو مافیاست و…

  18. سفید کردن (cover)

    اگر احتمال بدهید کسی شهروند است میگوید من فلانی را سفید میدونم اگر من برای شما شهروندم به این شخص کاری نداشته باشید سفید است.

  19. هدف قرار دادن (target)

    بنا به هردلیلی اگر به کسی مشکوک باشید میگویید فلانی تارگت یا هدف من است .

  20. دوئل

    وقتی مطمئن هستید کسی مافیاست ولی نمیتوانید ثابت کنید و او هم میگوید شما مافیا هستید میگویید من دوئل میکنم اول به من رای بدهید برم بیرون بعد که مطمئن شدید من شهروندم او را بیرون بیندازید.

  21. هدشات 

    در بازی هر بازیکن زمانی که نوبت صحبتش برسد می تواند اعلام کند برای یه کس دیگه هدشات می گیرد و این به این معناست که اگر مخالفی در بازی نباشد یعنی حتی یک نفر هم دیس لایک ندهد آن شخص هدشات شده و از بازی خارج می شود.هر شخص فقط یکبار میتواند درخواست هد شات بکند و در بعضی سناریو ها امکان هدشات به بازیکنان اجازه داده نمیشود.

     
  22. باگ 

    کلمه باگ به معنی اشتباه یا خطا هست. وقتی توی بازی مافیا یک نفر اشتباهی میکنه اصطلاحا میگن باگ داده. حالا این باگ میتونه باگ شهروندی باشه یا باگ مافیایی و از همه بدتر باگ الهی باشه 🙂

     
  23. رد خون

    وقتی یکی از بازیکن‌ها از بازی خارج میشه (مثلا شب شات میشه) اصطلاحا گفته میشه که رد خون آن بازیکن گرفته بشه به این معنی که ببینیم به چه کسانی تارگت داشته و ما طبق تارگت‌های آن فرد بازی کنیم. ولی خب خیلی کار درستی نیست و مافیا با توجه به همین نکته سعی میکنه شات کنه.

8 پاسخ

    1. شاه لله احساسی، یعنی یکی داره خواهش تمنا میکنه یا از لحاظ روانی داره روی شهر کار میکنه که مثلا رای شون رو بخره یا هرچیزی.

  1. شاه لله ینی مثلاً زمانی ک تو ساید شهروندی میبینی شهروندات بد بازی میکنن با داد زدن روشون و مسیر دادن بهشون شاه لله می‌کنی که به خودشون بیان گرفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *