Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

آموزش نقش جوکر در بازی مافیا

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

نقش جوکر

فهرست مطالب

جوکر : بعضی ها فکر میکنند نقش جوکر از نقش‌های خاکستری بازی است ولی جوکری که ما توی سایت مافیا جی پی میخواییم توضیحش بدیم نقش مستقل هست و به عنوان تیم سوم وارد بازی میشود. استعلام او برای کاراگاه همیشه شهروندی می آید.

چگونه جوکر در بازی پیروز میشود

جوکر باید در فاز روز طوری وانمود کند که مافیاست و شهروندان برای حذف او رای دهند. اگر joker توسط رای‌گیری از بازی خارج شود برنده بازی است اما چون شرط برد راحتی دارد ، گاد میتواند ادامه بازی را انجام دهد که تیم دوم و سوم بازی نیز مشخص شود. اگر در فاز شب خارج شود ، برنده نمیشود.

ترکیب پیشنهادی برای نقش جوکر

معمولا در بازی های کم تعداد از این نقش استفاده میکنند . وظیفه مافیاست که اول به سراغ joker بگردد و در شب او را بکشد با آمدن نقش joker بازی بسیار سخت میشود زیرا هرکس تظاهر خواهد کرد که joker است . هههههه

رییس مافیا – مافیایی ساده – جوکر – دکتر – اسنایپر با یک تیر- شهروند ساده *3

در بازی هایی که جوکر هست معمولا رای خروج در روز اول و دوم صورت نمیگیرد.

چرا رسانه های دیگر جور دیگه ای این نقش را توضیح میدهند؟

در بازی مافیا محدودیتی در ساختن نقش ها وجود ندارد ! ولی به دو نکته باید توجه کرد !

1- قابلیت ها و ابلیتی هایی را که برای نقشی معرفی میکنید. خواسته یا ناخواسته از نقش دیگری برنداشته باشید . (که معمولا توضیحاتی که رسانه های دیگر از این نقش دارند به نقش ردگیر و خرابکار و .. اشاره دارد که این نقش قدیمی تر از جوکر هست )

2- این نقش ملموس و متناسب با سناریو و مدل بازی مافیا باشد.(توی کافه ها مثلا ی نفر نقش دراگون داره و ی دفه ی عطسه میکنه و پنج نفر حذف میشن 🙂 نکنید این کارارو )

نقش مستقل چیست؟

در بازی مافیا تا آنجایی که من میدونم چهار دسته بندی داریم .

با افزایش طرفداران بازی مافیا نقش های خاکستری و مستقل برای تنوع و سخت ترشدن بازی اختراع شدند .و نقش های مستقل مثل گروه سوم بازی هستند که به دلیل اینکه تعدادشان کمتر ولی قدرتشان معمولا بیشتر هست باید تفرقه بیندازند و حکومت کنند.

اگر شما بازی سکرت هیلتر را بازی کرده باشید . میدانید که در اول فقط نازی ها |فاشیست و لیبرال‌ها بودند . و در ورژن های بعدی این بازی نقش های کمونیست و سوشیالیستی نیز اضافه شدند .

نتیجه گیری

طبق نظر خودم , بازی با این جور نقش ها و سناریو ها فقط برای تنوع و به چالش کشیدن خودتون هست. پس جوکر جزو نقش های مستقل بازی مافیا هست و وظیفه اش اینه که در طول رای گیری با رای اکثریت از بازی بیرون بره تا برنده نهایی بازی باشه و سر شهروند و مافیا رو بدون کلاه بزاره,

همونطور که میدونید و احتمالا توی فیلم joker هم دیدید . اون ی شخصیت آنارشی هست و به هیچ صراطی مستقیم نی.

9 پاسخ

    1. بعله پزشک اگه جوکر و نجات بده به خودش هیچ آسیبی نمیرسه ولی شانس حذف شدن جوکر در فاز شب کم میشه چون جوکر فقط باید توی فاز شب کشته بشه .

  1. کاملا توضیح اشتباه بود
    جوکر یکی از اعضای گروه مافیاست که به هرکی اشاره کنه(شهروند یا مافیا فرقی نداره)استعلام اون شخص برای کاراگاه منفی هست
    جوکر کارش تو شبه و از این کار 3بار میتونه استفاده که مجاز هست یکبار استعلام خودش رو برای کارآگاه منفی کنه ولی بازیکنان دیگرو تا 2 بار میتونه برعکس کنه (اگر جوکر استعلام خودشو برعکس نکنه یعنی استعلام عادی اون برای کارآگاه مثبت هست)

    1. این چیزی که شما میگید شبیه نقش فریمر هست https://mafiagp.ir/mafia_game/%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%88-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d9%85%d9%88%d8%b2-%d8%b9%d8%b6%d9%88-%d9%85%d8%a7%d9%81%db%8c%d8%a7/

      جدید قابلیت هر نقشی رو بعضی ها ی مقدار تغییر میدن و ی اسم روش میزارن واسه همین ممکنه قابلیت ها و نقش ها توی هر گروه ی مقدار فرق بکنه.

    2. داداش این جوکر توی پیشرفتس اشتباه نکن اون که تو میگیتوی شب های ملفیاس این نقش مستقل بازیه برو بازی یاد بگیر

  2. اگر جوکر تو بازی بمونه و مافیاها کلا حذف بشن ، شهروند میبره؟
    یا اگه شهروند با مافیا برابر بشه و جوکر تو بازی باشه مافیا برنده میشه؟

    1. ی قانون کلی توی بازی هست تا قبل از اینکه بازی به 3 نفر برسه اگه مافیا ها از بازی بیرون برن شهر بنده هست…
      نقش های مستقل مختلفی توی بازی هست که یکسری ها اونارو با هم اشتباه میگیرن . ولی این جوکری که من توضیح دادم فقط در صورتی برنده بازی میشه که از بازی در دادگاه با رای خارج بشه.

  3. سوپر ساس(supersus) یک بازی مافیایی عالی هست ک خیلی خوی و عالیه هر سه نقش مافیا شهروند جوکر رعایت شدن و هز کدوم بازیکن های زیادی دارن خلاصه خیلی عالیه حتما امتحانش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *