Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

مافیا ممنوعه و آموزش کامل سناریو تی وی TV شبکه سلامت (1 و2)

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

فهرست مطالب

مافیا ممنوعه یکی دیگر از سبک های انجام بازی جذاب مافیا میباشد . تفاوت مافیا ممنوعه با شب مافیا در تعداد و انواع نقش های بازی است و شب مافیا سناریو های پیچیده تری را شامل میشود . در هر دو روش بازیکنان اصلا نباید به نقش خود نزدیک بشوند (اعلام نقش و به صورت مستقیم و غیر مستقیم و اطلاق نقش به اشخاص داخل بازی ممنوع است و در صورت انجام این کار توسط تشخیص گاد پلیر از بازی حذف میشود.

سناریو های تی وی TV ( شبکه سلامت ) جزو دسته مافیای ممنوعه میباشد.

آموزش سناریو تی وی TV شبکه سلامت 2

میتوان گفت بازی مافیا ممنوعه ( سناریو تی وی TV ) در بین انواع روشها بعد از مافیا روسی و کلاسیک دارای بیشترین استدلال است زیرا تعداد نقش ها کم تر است و قابلیت های نقش ها خیلی اسیدی و شخمی نیست و بین نقش ها تعادل هست .

مثلا در سناریو تی وی TV شبکه سلامت نقش رییس مافیا در مقابل کاراگاه است / نقش گروگانگیر در مقابل نگهبان / و بقیه نقش ها قابلیت خیلی عجیبی ندارند و نسبت مافیا به شهروند نزدیک 1/3 هست.

نقش رئیس مافیا

دان

در بازی شهروند و مافیا مسئولیت هدایت تیم اش رو دارد و در نهایت رییس مافیاس که تصمیم میگیرد در شب به چه کسی شلیک کند و کدام یک از اشخاص تیم شهروندان کشته شوند. استعلام رئیس مافیا برای کارآگاه همیشه منفی است و حتی تک تیرانداز هم نمی تواند او را بکشد.

نقش ناتو

ناتو

گروه مافیا در طول بازی یکبار می تواند از توانایی ناتویی خود استفاده کند و سعی کند نقش یک شهوند نقش دار را حدس بزند. در صورت درست بودن حدسش آن شهروند تحت هر شرایطی از مسابقه خارج می شود و در صورت اشتباه بودن حدس ناتو هیچ اتفاقی نمی افتد. در صورتی که گروه مافیا بخواهد ناتویی کند دیگر امکان استفاده از تیرش را در آن شب ندارد.

گروگان گیر

گروگانگیر

یار هایش را می شناسد ولی به تنهایی کارش را انجام میدهد؛ هر شب یکی از شهروند هارا گروگان میگیرد در صورتی که آن شهروند نقش دار باشد ، نمیتواند شهروند آن شب از توانایی اش استفاده کند. گروگانگیر حق ندارد برای دو شب متوالی یک نفر را گروگان بگیرد.

پزشک

پزشک

دکتر بازی بعد از شلیک مافیا در سه شب اول می تواند دو نفر را نجات دهد و در شب های بعدی فقط یک نفر را زنده نگه دارد.به این فرآیند اصطلاحاً سیو کردن می گویند. دکتر یا همان پزشک می تواند خودش را هم نجات دهد.

تکاور

تکاور

شهروندی است که زمانی که مورد حمله گروه مافیا قرار میگیرد حق تک تیر اندازی دارد. تکاور بازی در شبی که تک تیر اندازی میکند باید مطمئن باشد شخصی را که مورد هدف قرار میدهد مافیا باشد و اگر به اشتباه شهروند را مورد هدف قرار دهد خودش از بازی خارج می شود ، البته اگر رئیس مافیا را بزند هیچ کس از بازی خارج نمیشود.

نگهبان

نگهبان

نقش مقابل گروگان گیر است که اولین نفر قبل از گروه مافیا بیدار می شود و از نقش یک یا دو نفر در برابر گروگانگیر نگهبانی می کند و اجازه نمی دهد نقش این افراد گرو گرفته شود. اگر نگهبان گروگان گیر را مورد انتخاب قرار دهد گروگان گیر برای آن شب توانایی اش را از دست می دهد. نگهبان در روز زره دارد و در صورتی که در طول روز به هر نحوی از بازی خارج شود زره اش می افتد و نقش اش توسط راوی اعلام می شود و از آن به بعد به عنوان شهروند ساده به بازی ادامه میدهد.

کاراگاه

کاراگاه

می تواند در شب یکبار استعلام مافیایی بودن یک بازیکن را از راوی بازی بگیرد. نکته این است که استعلام برای رئیس مافیا منفی است.

تفنگدار

تفنگدار

هر شب بیدار می شود و می تواند حداکثر دو تفنگ به افراد داخل بازی بدهد. افرادی که در شب تفنگ دریافت کرده اند از نوع تفنگی که گرفته اند خبر ندارند (تفنگ مشقی و تفنگ جنگی) و فقط در طول روز بعدی حق استفاده از تفنگ شان را دارند. پس از شلیک تفنگ توسط افراد ، راوی اعلام می کند که تفنگ جنگی بوده یا مشقی. در صورتی که تفنگ مشقی باشد هیچ اتفاقی نمی افتد، اما در صورت جنگی بودن تفنگ شخصی که مورد هدف قرار گرفته از بازی خارج می شود و شهروند یا مافیا بودنش توسط راوی اعلام می شود. تفنگدار نمیتواند به خودش تفنگ جنگی بدهد و فقط مشقی می تواند بدهد. اگر کسی که تفنگ دریافت کرده باشد کشته شب باشد ، تفنگ به دست تفنگدار برمیگردد و می تواند در شب های بعدی آن را به افراد دیگری بدهد.

شهر ساده

نقش شهروند ساده کمک به هم تیمی های خود در تشخیص مافیا به درستی است و رای دادن با زرنگی به اعضای مافیاست. او در شب نقش خاصی را ایفا نمی کند و بیشتر به روند بازی و تیم شهروندی در پیروز شدن است.

آموزش سناریو تی وی TV 1 شبکه سلامت

سناریو های تی وی TV شبکه سلامت ؛زیر مجموعه سبک مافیا ممنوعه است که برای انجام بازی به ده نفر بازیکن و یک گاد ( مجری ) خبره و زبردست نیاز است.

بازی با سه تا مافیا وچهار نقشدار شهروند و سه شهروند ساده شروع میشود نقش ها توسط گاد بین بازیکنان به صورت تصادفی (رندوم) پخش میشود .یک دور به عنوان دور معارفه بازیکنان صحبت میکنند و معمولا با توجه به زبان بدن بازیکنان در حال گرفتن نقش و حسی و یا تصادفی به تعدادی از بازیکنان تارگت (اتهام) میزنند و خود را برای بقییه معرفی میکنن.

بعد بازیکنان چشمان خود را میبندن و اعضای گروه مافیا به یکدیگر معرفی میشوند و در ضمن گاد با کل نقش دار ها آشنا میشود .

ترتیب بیدار شدن نقش ها در شب اول : 1 -رییس مافیا و اعضای گروه در صورت لزوم 2- پزشک 3- کاراگاه -4اسنایپر 5- خبرنگار در صورت مذاکره

روند روز ها نیز مشخص است یک دور صحبت با چالش و بعد رای گیری در صورت کسب نصف آرا شخص به دفاعی می آید و در صورت اینکه در دفاعی بیشترین رای بالای نصف را بیاورد از بازی خارج میشود.

نقش رئیس مافیا

don

در بازی شهروند و مافیا مسئولیت هدایت تیم اش رو دارد و در نهایت رییس مافیاس که تصمیم میگیرد در شب به چه کسی شلیک کند و کدام یک از اشخاص تیم شهروندان کشته شوند. استعلام رئیس مافیا برای کارآگاه همیشه منفی است و حتی تک تیرانداز هم نمی تواند او را بکشد.

نقش مذاکره کننده مافیا

مذاکره کننده

اگر در حین بازی دو تا از یارای مافیا ساده اش از بازی خارج شده باشند می تواند یکبار به شهروند پیشنهاد بدهد تا به تیم مافیا بپیوندد. این پیشنهاد تنها در صورت قابل قبول می شود که این پیشنهاد مافیا شدن را به شهروند ساده یا زره پوش بدهد. در صورتی که مافیا پیشنهاد مذاکره بدهد دیگر در آن شب اجازه استفاده از تیرش را ندارد و نمی تواند کسی را بکشد.

نقش مافیا ساده

مافیا ساده

این است که به رئیس مافیا در شب مشورت درست داده تا بهترین هدف را بزنند و در روز جوری وانمود کنند که شهروندان مافیا هستند تا با رای اکثریت از بازی حذف شوند.

پزشک

پزشک

کارت و نقش پزشک در بازی این است که پزشک بازی بعد از شلیک مافیا در سه شب اول می تواند دو نفر را نجات دهد و در شب های بعدی فقط یک نفر را زنده نگه دارد.به این فرآیند اصطلاحاً سیو کردن می گویند. دکتر یا همان پزشک می تواند خودش را هم نجات دهد.

نقش کارآگاه

کاراگاه

نقش کاراگاه در بازی مافیا این است که می تواند در شب یکبار استعلام مافیایی بودن یک بازیکن را از راوی بازی بگیرد. نکته این است که استعلام برای رئیس مافیا منفی است.

اسنایپر

تک تیرانداز

نقش تک تیرانداز در بازی مسابقه شهروند و مافیا این است که هر شب بیدار می شود ولی فقط دوبار می تواند از تیر اش استفاده کند. باید مطمئن باشد کسی را که هدف قرار می دهد مافیا باشد چون اگر به اشتباه شهروند را مورد هدف قرار دهد، خودش از بازی خارج می شود. با شلیک درست تک تیر انداز ، شخص مافیایی حذف می شود اما باز باید یادآور شویم که تیر او به رئیس مافیا اثر ندارد و از بازی خارج نمی شود.

خبرنگار

خبرنگار

نقش خبرنگار در تیم شهروند این است که بعد از شب مذاکره می تواند استعلام هر فردی را از راوی بگیرد که اگر این فرد به تیم مافیا پیوسته باشد راوی آن را تایید میکند.

زره پوش

زره پوش

نقش زره پوش بازی در مسابقه شهروند و مافیا شهروندی است که شب ها در مقابل تیر مافیا آسیب نمی بیند و در روز یکبار با بیشترین رای از بازی خارج نمی شود. در صورت وقوع این اتفاق، زره اثر خودش را از دست می دهد و از آن به بعد برای مافیا قابل مذاکره نیست و در شب با تیر مافیا کشته می شود.

شهرساده

شهروند

نقش شهروند ساده کمک به هم تیمی های خود در تشخیص مافیا به درستی است و رای دادن با زرنگی به اعضای مافیاست. او در شب نقش خاصی را ایفا نمی کند و بیشتر به روند بازی و تیم شهروندی در پیروز شدن است.

تفاوت مافیا ممنوعه با مافیا اسکام

مافیا ممنوعه در تضاد مافیا اعلام نقش آزاد است به صورت کلی هیچکس نمیتواند حتی به دروغ به یک نقش نزدیک شود و برای جمع کردن رای برای کسی و یا سفید کردن خودتان فقط باید از استدلال استفاده کنید اگر به هر نحوی شما نزدیک نقشی بشوید و اکصر بازیکنان متوجه نقش بشوند شما باید برای روز بعد از بازی حذف شوید و یا آن شب گاد به مافیا دو تیر برای شلیک بدهد. در صورتی که مبنای اصلی در مافیا اسکام اعلام نقش است.

4 پاسخ

  1. در بازی tv2 دکتر میتواند اسپم سیو رو خودش داشته باشه؟یعنی هم شب یک و هم شب دو خودش رو سیو بده؟

  2. اقای محترم چرا بدون اجازه کارت های سرور و بات فونیکس رو بدون ذکر منبع اپلود کردین

    1. ما قانون کپی رایت درست درمونی نداریم ولی اگر مطمئن بشم اینارو شما طراحی کردید یا اسم سرورتونو توی نوشته میرارم یا عکس هارو عوض میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *