Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

آموزش کاربردی و کامل روند بازی مافیا برای 8 نفر

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

مافیا 8 نفره

فهرست مطالب

در ابتدای کارشما باید آشنایی کامل با بازی مافیا داشته باشید و با نقش های بازی مافیا آشنا باشید, در بازی هشت نفره شما نیاز دارید علاوه بر مفهوم کلی بازی مافیا نقش های مثبت کاراگاه و دکتر و نقش های منفی رییس مافیا و تروریست را بشناسید.

روند کامل مافیا 8 نفره

این توضیحات برای بازی مافیا با اعلام نقش میباشد . در این نوع بازی هرکس میتوند نقش خود را اعلام کند( به راست یا دروغ) ودر همان شب اول ,مافیا هم تیمی های خود را میشناسد و هرکس در انتهای روز باید به یک شخص رای بدهد .همه افرادی که بیشتر از یک رای بیاورند در دادگاه حاضر میشوند بعد از دفاع از خود دوباره رای گیری انجام میشود و هر شخص که بیشترین رای را بیاورد از جریان بازی خارج میشود همچنین در دور اول رای گیری اگر کسی بیش از نصف آرا را بیاورد درجا بدون دفاع حذف میشود در بازی 8 نفره نصف بیشتر 5 میباشد.

روایتگر (گاد)

گاد باید به قــوانـیــن بـــازی کـاملا مسـلط بـاشـد و توانـایـی مدیـریـت بــازی را داشــتــه بــاشد

گاد باید شخصی مورد اعتمـاد و کامـلا بی طـرف بـاشـد و نبـایـد جـانب داری از هیـچ کـدام از تیـم هــای پـلیـس و مـافـیــا را بکـنــد

نحوه صحبت کردن افراد قبل از بازی باید مشخص بشود اینکه به صورت اختیاری یا به ترتیب و چرخشی انجام شود.

همه قوانین لازم + توضیح نقش ها و ایتم های مجاز و غیر مجاز باید توسط گاد, قبل از شروع بازی توضیح داده شود.

شب اول

کارت ها یا به هر صورتی مخفیانه نقش ها بین همه بازیکنان به صورت تصادفی پخش میشود هر شخص کارت خود را میبیند و به نقش خودآگاهی پیدا میکند.

بازی از شب شروع میشود همه بازیکنان چشمان خود را بسته و سکوت اختیار میکنند بعد گاد بازی به ترتیب اول گروه مافیا (رییس مافیا و با اجازه رییس تروریست) را بیدار میکند بعد از چند ثانیه به گروه مافیا میگوید که بخواب بروند بعد کاراگاه را بیدار کرده و بعد کاراگاه چشمان خود را بسته و بعد دکتر را بیدار میکند.

نکته: اگر در اینترنت بازی را انجام میدهید معمولا گاد نقش ها را در پی وی هر فرد میفرستند و از همان اول بازی به همه نقش ها آگاهی دارد و همچنین برای مافیا یک گروه درست میکند و به رییس مافیا اسامی یار هایش را میدهد و رییس مافیا برای مشورت و شناختن همدیگر میتوند یار های خود را عضو گروه بکند.

روز اول

همه افراد در حدود1دقیقه دو دور صحبت میکنند. بعد ازدو دور صحبت گاد به دونفر حق صحبت اضافه میدهد به اصطلاح دفاع.معمولا این دونفر را کاراگاه اعلام میکند و از آنها سوال میپرسد و توضیح میخواهد. بعد زمان دفاع رای گیری انجام میشود اگر کسی از جریان بازی خارج شود نقش آن شخص اعلام میشود و به فرمان گاد شب میشود…

شب دوم

به ترتیب تیرشب را از رییس مافیا و درصورت حذف او در روز یک از تروریست میگیرد آنها اسم یک شخص را میدهند.

از کاراگاه یک اسم میگیرد اگر اسمی که کاراگاه پرسیده, تروریست باشد به او اعلام میکند که مافیاست در غیر این صورت استعلام هر هفت نفر دیگر بازی منفی می آید.

از دکتر یک اسم میگیرد اگر اسمی که دکتر میدهد اسمی باشد که شب, مافیا به گاد داده است اصطلاحا آن شخص نجات داده میشود در غیر این صورت فردای آن روز گاد مرگ یک نفر را اعلام میکند (هر شخصی در فاز شب کشته شود نقش آن گفته نمیشود)

روز دوم

گاد وقایع شب گذشته را میگوید :کسی کشته شده است یا نه

بعد دو دور بازیکنان صحبت میکنند گاد دویا یک دفاع یا یک چالش میدهد چالش به این صورت است که کسی که چالش گرفته اسم یک شخص را میگوید اگر آن شخص تایید کند میتوانند دو دقیقه با هم دیگر صحبت کنند اگر تایید نکند چالش میسوزد و از بین میرود.

بعد رای گیری انجام میشود مثل روز یک.

بقیه بازی و روز و شب ها به همین صورت است تا بازی به نفع یک تیم تمام شود با مساوی شدن تعداد دو گروه ,مافیا برنده میشود و با حذف شدن تمام مافیا ها شهروند برنده بازی است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *