Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

قوانین و رفتار هایی که باید گاد بازی از خود نشان بدهد !

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

فهرست مطالب

همانطور که گفته شد بازی مافیا به یک بازیگردان احتیاج دارد که گاد ، خدا ، مدیر ، مجری ، رئیس و … نامیده میشود.

گاد مانند یک‌ داور وظیفه دارد بازی را داوری و مدیریت کند. شخصی که به عنوان گاد انتخاب میشود باید بر قوانین بازی مسلط باشد و توانایی اجرای آنها را داشته باشد. وظیفه اصلی گاد حذف افرادی است که در بازی ایجاد تقلب و تخلف میکنند.

مجری ( گاد ) چه نکاتی را باید قبل از بازی به بازیکنان گوشزد کند

گرداننده بازی در وهله اول باید کل بازکنان را دور هم جمع کند و سکوت را برقرار کند و در همان اول باید ابهت و قدرت خود را نشان بدهد و به بقیه بفهماند که در حین بازی با کسی شوخی ندارد و مثل آب خوردن بازیکن را حذف میکند.

یک دور کل قوانین پایه و فرعی را توضیح بدهد و تا جایی که ممکن است نگذارد دیگران راجع به قوانین بازی نظر بدهند در نهایت فرصتی بدهد تا اگر برای کسی سوالی پیش آمده مطرح کند

گاد باید مسلط به قوانین و روند بازی باشد

معمولا کسی God بازی میشود که از همه با تجربه تر است زیرا یک اشتباه گرداننده بازی میتواند زحمت های چند ساعته بازیکنان را به تباهی بکشاند

اگر تجربه شما کم است بهتر است وقایع شب را روی کاغذی یادداشت کرده و به ترتیب از روی آن بخوانید موظب ضمیر ها باشید و همیشه از یک ضمیر استفاده کنید مافیا بیدار بشود نه مافیا ها بیدار بشوند ….

درست است که استناد به گاد بازی برای رای دادن خلاف مقررات است ولی با کوچک ترین اشتباه شما همه رشته های یک تیم ممکن است پنبه شود.

از جمله قوانینی که توسط گاد اجرا میشود عبارتند از :

1. هيچ بازيکنی حق قسم خوردن يا قسم دادن ديگر بازيکنان در جريان بازی را ندارد و در صورت انجام حذف خواهد شد.

2. بازيکنان فقط و فقط در زمان مربوط به صحبت خودشان حق صحبت و اظهار نظر را دارند.

3. بازيکنان ميتوانند برای نشان دادن اعتراض به صحبت ديگر بازيکنان دست خود را به نشانه اعتراض بالا ببرند.

4. اگر به هر نحوی بازيکنی قصد تقلب در بازی را داشته باشد ، گاد ميتواند آن بازيکن را از جريان بازی حذف کند.

5. بايد دقت کنيد که بعد از توزيع نقش ها بازيکنان سکوت را رعايت کرده و مراقب باشند که کارتشان لو نرود. اگر به هر دليلی در شروع نقش دادن ، نقش يکی از بازيکنان لو برود ، گاد بازی را از نو شروع ميکند.

6. هیچ بازیکنی حق افشای نقش خود را در طول بازی ندارد وگرنه حذف خواهد شد. بازیکنان تنها میتوانند خود را به عنوان شهروند ساده معرفی کنند.

7. هيچ بازيکنی حق صحبت کردن در فاز شب بازی را ندارد و در صورت تخلف گاد بايد ايشان را از جريان بازی حذف کند و در صورت لزوم نقشش را برای بازيکنان اعلام کند.

8. هيچ بازيکنی حق توهين به بازيکن ديگر را ندارد و در اين صورت طبق نظر گاد از بازی حذف ميشود.

9. اشخاصی که به هر نحوی از جريان بازی حذف شدند حق شرکت در بازی ، اظهار نظر و دخالت در بازی را ندارند و تنها میتوانند نظاره‌گر بازی باشند و در صورت لزوم باید مکان را ترک کنند که به تیم خود تقلب نرسانند ، وگرنه طبق نظر گاد تیم مقابل برنده اعلام میشود.

10. مدير بازی تمام تلاش خود را برای محرمانه ماندن نقش بازيکنان داخل جريان بازی و همچنان بازيکنان حذف شده در فاز روز را بايد انجام دهد.

11. بازيکنان حق تشويق يا ترغيب يا تهديد به کناره گيری خود يا ديگر بازيکنان از جريان بازی بر خلاف روند عادی بازی را ندارند ، و چنانچه مدير بازی با همچين موردی در بازی برخورد کرد ، سريعاً بازی رو متوقف کرده و به شخص خاطی تذکر ميدهد.

12. تمامی بازیکنان باید در زمان دفاعیه یک بازیکن سکوت کنند و اظهار نظر نکنند و بگذارند دفاعیه به طور کامل انجام شود و سپس اظهار نظر کنند.

13. گاد باید نقش‌های بازی و تعداد مافیا را طوری بچیند که با توجه به تجربه بازیکنان و قدرت نقش‌های حیاتی تعادل بین قدرت تیم شهروندان و تیم مافیا برقرار شود.

14. حذف کردن بازیکنان ، اعلام برنده بازی ، وصیت کردن بعد از حذف شدن ، تعداد مافیا و تمامی کارها و قوانین بازی توسط گاد انجام میشود و بازیکنان حق اعتراض به گاد را ندارند و باید گوش به فرمان او باشند.

15. تصمیم برای اینکه استعلام مافیاهای مستقل منفی باشد یا مثبت.

16. تصمیم برای اینکه نقش افراد پس از حذف شدن اعلام شود یا خیر.

17. تصمیم بر اینکه وصیت برای افراد مجاز باشد یا خیر

خلاقیت و افزایش هیجان به شهر

میتوانید با گفتن داستان برای اعلام کشته های شب قبل و یا شوخی کردن با بعضی از جمله ها به بقیه نشان بدهید که چقدر بر بازی مسلط هستید

اگر حواستان به بازی نیز باشد میتوانید در آخر بازی بعضی از اشتباه ها و یا حرکت های عالی بعضی از بازیکنان را در زمان تحلیل مطرح کنید و بهترین بازیکن را با توجه به معیار های مد نظر خود معرفی کنید.

بهتر است وقایع شب را یادداشت کنید تا آخر بازی با بازگو کردن آنها تاسف و اندوه و همچنین غروز و شادی را در تک تک چهره های نقش دار مشاهده کنید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *