Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

آموزش نقش فراماسونری در بازی مافیا

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

فهرست مطالب

فراماسون ( freemason ) جزو تیم شهروند هست و قدرت منحصر به فردی که نسبت به سایر نقش های شهروندی دارد این است که معمولا دونفر یا حداکثر سه نفر از شهروندان که فراماسون هستند باهمدیگر چشم باز میکنند و میتوانند در روز از یکدیگر حمایت کنند و شهروندان را هدایت کنند.

فراماسون در بازی های کم تعداد ( زیر 20 نفر)

در این مدل زیر 20 نفر معمولا دوتا فراماسون در ترکیب قرار میگیرد و از اول بازی آنها همدیگر را میشناسند و با تکنیک هایی میتوانند همدیگر را تصدیق کنند و در روز کمک شهروندان بکنند ولی در این صورت باید خطر کشته شدن در شب را به جان بخرند.

گاد میتواند به آنها فرصت مشورت کردن در شب را بدهد و در شب در سکوت مانند مافیاها زمانی به آنها داده میشود تا نقشه ای بریزند و تبادل اطلاعات داشته باشند.

فراماسون با قابلیت افزایش در بازی هایی با تعداد بالاتر و یا نقش های خاص (گرگینه)

در این حالت یکی از ماسون ها رتبه بالاتری دارد و به بقیه ارجحیت دارد و یک شب درمیان یا هر شب با دستور او یک نفر انتخاب میشود اگر شهروند باشد به ماسون تبدیل میشود ولی اگر مافیا باشد همه ماسون ها از بین میروند و روز بعد گاد اعلام میکند قتل ماسونی رخ داده است و همه ماسون ها که تا آن لحظه در گروه بوده اند باید بازی را با کشته شدگان شب (مافیا اسنایپر و… )ترک کنند 🙁

شهروندانی که با گروه ماسون لینک میشوند نباید نقش خود را لو بدهند.

اگر رییس ماسون ها کشته شود قابلیت افزایش گروه ماسون از بین میرود و در شب های بعد تعداد باقی مانده فقط میتوانند زمانی را به مشورت بگذرانند.

4 پاسخ

  1. در ادامه صحبت دوستمون علی فقط خواستم بگم ببینید چقدر راحت قضاوت های اشتباه میشه در این بازي و خیلی پیش میاد یارتو میندازی بیرون به اشتباه ، هر چقدر یارت داره جون میکنه که بهت بفهمونه داری اشتباه میکنی بازم فایده نداره ….. واقعا قضاوت کردن کار هر کسی نیست…
    و واقعا واقعیت تلخی که این بازی داره به قشنگی بهمون میگه……

  2. درود بنده امروز در جایی با ۲۷ نفر مافیا بازی میکردم ک در انتها ۸ نفر مونده بودن ک ۳تا مافیا بود و ۵تا شهروند ک هر ۵شهروند ماسون بودن و آگاه بازی بودن و یک مافیا انداختن بیرون و موند ۲مافیا و ۵شهروند آگه که گاد بازی گفت مافیا برد!!! بخاطر اینکه شب ماسون باید حتما یک نفر را بیدار کند و همانطور ک شهروندان میدانستند هر دو نفر باقی مانده مافیا بودند
    (در حالی که وقتی تعداد شهروند آگاه از مافیا بیشتر میشود شهر برنده اعلام میشود زیرا ک قدرت بیشتری دارن)

    1. درود , معمولا توی بازی وقتی 8 نفر مانده و 5 تا آگاه و ماسون هستند هیچ وقت شهر ریسک نمیکنه تا ماسون اضافه بکنه تا مرگ ماسونی رخ بده.
      و اگر مافیایی رو داخل گروه کردید بازی رو مافیا میبره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *