Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

کلیدی ترین وظایف نقش کاراگاه دربازی مافیا

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

نقش کاراگاه

فهرست مطالب

بازی در یک شهر خیالی صورت میگیرد که قصد اصلی نقش های مافیایی تخریب شهر است و نقش اصلی کاراگاه , جلوگیری از این اتفاق میباشد. کاراگاه با کلیدی ترین قابلیت خود{ استعلام } میتواند همه شک ها را به یقین تبدیل کند.

معمولا مافیا دوست دارد در بین شهروندان مخفی بماند. اگر روند کاراگاه بازی درست باشد مافیا سعی در ضعیف کردن موضع کاراگاه وگمراه کردن او دارد که در نتیجه رای شهروندان را به افراد مختلف پخش کنند . به این علت که با خروج اولین مافیا احتمال پیدا شدن مافیا بعدی زیاد تر میشود مگر اینکه طبق برنامه از پیش تعیین شده یار فروشی یا … صورت گرفته باشد.

نحوه بازی مافیا و عملکرد نقشدار های بازی مافیا در هر جمعی با توجه به تعداد و سلیقه اون افراد ممکنه مقداری تغییر بکنه.

مثلا بعضی جاها که من بازی کردم اگر کاراگاه استعلام یک شخص را دوبار بگیرد و آن شخص رییس مافیا (دان) باشد استعلام آن شخص در بار دوم مثبت می آید ولی در اکثر جاهای دیگر استعلام پدرخوانده(don) همیشه منفی و شهروند می آید.

در کل با هر تغییری کاراگاه مهم ترین نقش شهر به حساب می آید. مخصوصا اگر بازی ممنوعه نباشد و اعلام نقش آزاد باشد.خون کاراگاه از بقیه رنگین تر است و به احتمال زیاد در شب سیو دکتر روی کاراگاه صورت میگیرد.

کاراگاه

چهار نکته اساسی که کارگاه موظف به رعایت آن است:

1-جسارت:

خیلی دل خود را به استعلام خوش نکنید اگر جسارت و قدرت خود را به شهر ثابت نکرده باشید حتی با استعلام مثبت هم بیرون انداختن مافیا سخت میشود همه چیز به قهقرا میرود و با شوخی و سلام و صلوات 1روز طی میشود.

وقتی کسی کاراگاه شهر را جدی نگیرد کاراگاه تمرکز خود را از دست میدهد و روند بازی به سمت ناکجا آباد میرود.

2-دادن جهت درست به شهر:

گاهی وقتا ها شما میدانید شخصی شهروند است و دارد موش میدونه باید با توجه به شخصیتش یا گوشش را بگیرید و با تهدید آن را هم جهت با شهر بکنید یا با عزیزم جانم دلش را به دست بیاورید.

یک شهروند بد دست کمی از مافیا ندارد.

3-ارائه پلن و نقشه صحیح:

اگر بخواهید بی هدف جلو بروید و اجازه دهید هرکس برای خودش کاری که به مذاقش خوش می آید را انجام دهد.

  • رویه درستی شکل نمیگیرد که مافیا به چنگ بی افتد.
  • احتمال اینکه مافیا پلن ارائه بدهد بالا میرود.
  • مافیا کاسه داغ تر از آش شده و موضع کاراگاهی را ضعیف میکند.
  • نقشدار های دیگر خود را موظف میبینند که اعلام نقش کنند وبرای حفظ شهر جان خود را به خطر بیندازند و احتمال نجات کاراگاه هم در این صورت کم تر میشود.

4-خلاقیت:

از act و نقش بازی کردن با استعلام دروغی همان قدر که میشود میتوان مافیا پیدا کرد همان قدر هم میتوان مافیا ها را گم کرد. اگر قصد گل آلود کردن آب را دارید باید توجه کنید که مافیا خوب بلد است از آب گل آلود ماهی بگیرد.

در بعضی از بازی ها که ترور در ترکیب نقش دارهای مافیایی است یکی از راه های گمراه کردن مافیا چسباندن نقش دکتر به یک شهروند ساده است درنتیجه آن طعمه قرار میگیرد و دکتر در امان میماند البته در اصل برای حفظ خود این کارا انجام دهید.

با یک حرکت انتحاری میتوانید خود را دکتر معرفی بکنید و به دکتر کاراگاهی بچسبانید. به این کار عوض کردن نقش change role or switch میگویند . در این صورت وقتی ترور میخواهد تشریفش را از بازی به بیرون ببرد دکتر را با خود میبرد که در شب رییس مافیا هم کاراگاه را بزند و دوتا از مهم ترین نقش ها و سفید های ثابت شده به شهروندان از بین برود. غافل از آن که شب دکتر خودش را سیو میکند و فردا مافیا توپوزی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *