Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

آموزش مافیا به سبک تی وی ( شبکه سلامت)

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

mafiatv

فهرست مطالب

سناریو tv

مافیا نبرد بین گروه آگاه و نا آگاه میباشد و در مدل های مختلف بازی میشود .یکی از سخت ترین ترکیب هایی که من بازی کردم همین سناریو تی وی هست.

بازی از ده نفر تشکیل میشه سه مافیا (رییس مافیا = ( که استعلامش همیشه منفی میاد برای کاراگاه و تک تیرانداز بازی هم اگر او را بزند هیچ اتفاقی نمی افتد) مذاکره کننده =(بعد از خروج یکی از مافیا ها میتواند تصمیم بگیرد که به جای تیر شب مافیا با یکی از شهروندان ساده پوش مذاکره کند و از شب بعدی او به عنوان مافیا با بقیه مافیا ها بیدار میشود) و یک مافیای ساده.

و هفت شهروند که دو شهروند ساده و پنج نقش دار از جمله : دکتر و کاراگاه و زره پوش و تک تیرانداز و خبرنگار

یک اشتباه آخرین اشتباه میشود

نقش ها جوری انتخاب شده که وقتی وضعیت از حالت پایدار خارج میشود و با یک اشتباه ممکن است شهروندان بازی را ببازند یا برعکس.

روی دوش نقش دار های بازی بارسنگینی ایجاد میشود ممکن است بازی که باخت شهروندان بوده با تیرصحیح تک تیرانداز و اشتباه مافیا چه تیر چه مذاکره بازی کاملا بچرخد و در آخر سر شهروندان پیروز میدان بشوند یا برعکس:)

رییس مافیا

رییس مافیا

تیر شب مافیا به دستور رییس مافیا انتخاب میشود از استعلام کاراگاه و تیر تک تیر انداز در امان است.

رییس مافیا باید شخصی جسور باشد زیرا با قابلیت هایی که دارد در شب خطری او را تهدید نمیکند.

باید نقشه و سناریو ای مد نظر داشته باشد و تیم خود را رهبری کند تا جایی که امکان دارد باید در حفظ اعضای تیمش کوشا باشد و یارفروشی را جزو گیزینه های آخر خود بگذارد آنهم با توجه به شرایط زیرا بازی مافیا یک بازی تیمی میباشد و پیروزی مافیا بستگی به اتحاد آنها در روز و انتخاب های درست در شب دارد.

نقش مذاکره کننده

مذاکره کننده

جزو یکی از گروه مافیا میباشد که با توجه به قابلیت فوق العاده ای که دارد جزو یکی از مهم ترین افراد مافیا میباشد.

او باید حواس خود را جمع کند که اول با رای گیری حذف نشود و دوم اینکه به دنبال زره پوش و شهروند ساده بگردد و با مشورت با رییس مافیا در تیرهای شب به او کمک کند که شهروند ساده تیرشب نشود و زره پوش را حتی با تیر شب پیدا کند که مهم ترین سوژه برای مذاکره کننده میباشد.

با یک مذاکره صحیح یک شهروند کم میشود و یک مافیا زیاد میشود یعنی با یک تیر دو نشان زدن و میشود گفت که اگر با نقشه قبلی با فرد درستی مذاکره شود به سختی میشود بازی را به نفع شهروندان برگرداند.

مافیا ی ساده

مافیای ساده

بعد از دونقش دار بازی قوی ترین نقش مافیا مافیای ساده میباشد 🙂 مافیای ساده بر خلاف اسمش وظیفه ی پیچیده ای بر عهده دارد بهترین بازی برای او این است که دلیل اصلی حذف یک تا دو شهروند باشد و در شهرآشوب و تشنج ایجاد کند.

وظیفه دوم او نزدیک نشدن به مافیا ها میباشد باید طوری بازی کند که بعد از حذف خود مافیا های بعدی دومینو وار از بازی خارج نشوند و اتفاقا بعد از بهم ریختن شهر دلیلی برای سفید شدن یار های خود باشد.

آموزش نقش های شهروندی در چند خط

کاراگاه

هر شب بیدار میشود و استعلام افراد مشکوک را میگیرد در صورت گرفتن استعلام این سه بزرگوار ( مافیای ساده یا مذاکره کننده یا مذاکره شده ) گاد یا مجری بازی سری به نشانه تایید تکان میدهد.

دکتر

هر شب بیدار میشود و یک نفر را که فکر میکند ممکن است جزو گزینه های تیر مافیا باشد نجات میدهد در ضمن در دو شب اول دو نجات دارد و از شب های بعد فقط یک نفر را میتواند نجات دهد.خودش را نیز دوبار بیشتر نمیتواند نجات دهد.

زره پوش

تیر شب به او نفوز نمیکند و نمیرشب است. اگر در رای گیری روز او رای بیاورد زره خود را از دست میدهد و از آن به بعد تیر بر او اثر میکند و در این صورت همچنین مافیا هم دیگر نمیتواند با او مذاکره کند.

تک تیرانداز (اسنایپر)

شب با فرمان مجری یا گاد بیدار شده . او یک تیر دارد اگر به مافیا بزند مافیا از بین میرود و اگر به شهروند بزند خود او باید بازی را ترک کند و جزو کشته شده های شب معرفی میشود.

اگر او رییس مافیا را بزند فقط خود او متوجه میشود که شب قبل رییس مافیا را زده است و هیچ اتفاقی نمی افتد ولی اگر مافیا بزند مجری یا گاد در روز اعلام میکند که تک تیرانداز دیشب مافیا زده است.

خبرنگار

بعد از اینکه مافیا ها اقدام به مذاکره کردند او هم از شب بعد بیدار میشود و هر یک فردا مشکوک به مذاکره را انتخاب میکند اگر آن فرد فرد مذاکره شده باشد مانند استعلام کاراگاه جواب تایید کاراگاه را میگیرد.

شهروند ساده

او هیچ قابلیتی در شب ندارد ولی اندازه بقیه بازکناان وقت برای حرف زدن در روز و یک رای دارد .استرس و مسئولیتی بر دوش او نیست بهتر است همه توجه خود را بر صحبت ها بگذارد و به شهر کمک کند.

خیلی ها نقش شهروند ساده را بهترین نقش میدانند شما چه طور؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *