Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

آموزش نقش پیچیده دزد در بازی مافیا

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

نقش دزد

فهرست مطالب

نقش دزد یکی از پیچیده‌ترین نقشهای مافیا پیشرفته می‌باشد. دزد نیز همانند ناتاشا جزو گروه نقش‌های سیاه هست، بنابرین هدفش در بازی کمک به تیم مافیا می‌باشد و همانند ناتاشا در شمارش جزو شهروندان به‌شمار می‌رود و همانند ناتاشا، نه به اعضای مافیا معرفی می‌شود و نه اعضای مافیا به ایشان معرفی می‌شود و همانند سایر اعضای گروه نقش‌های سیاه، استعلامش منفی می‌آید.

کارتدزد
cardThief
طرف بازیخاکستری
نقش مکملساقی
محبوبیت کارت% 88
سناریواسکام – ممنوعه – پیشرفته
ترکیب پیشنهادیDon Trr Trr Kharabkar/Dozd Natasha/Dr Kr Roeintan Gs2x Snipe2x Saghi

توضیح کامل نقش دزد


دزد نیز دارای عملکرد شب می‌باشد، بدین صورت که به فرمان گاد(مجری) بازی چشم‌هایش را در فاز شب باز می‌کند و اسم ۲ نفر را به مدیر بازی اعلام می‌کند، اگر نفر اولی که دزد به مدیر معرفی می‌کند، دارای عملکرد شب باشد، عملکرد ایشان دزدیده می‌شود و روی اسم دومی که دزد اعلام کرده، اعمال می‌شود. به همین سادگی و به همین خوشمزه گی


بنابرین اگر اسم اول دزد، شخصی که دکتر هست باشد، سیو دکتر دزدیده می‌شود و بر روی نفر دوم گذاشته می‌شود و نفر دوم سیو می‌شود.
اگر اسم اول دزد، اسنایپر باشد، چه اسنایپر تیر بزند چه نزند، تیر ایشان دزدیده می‌شود و بر روی نفر دوم گذاشته می‌شود.
اگر اسم نفر اول، ناتاشا باشد، نفر دومی که دزد اسمش را داده سکوت می‌خورد.
اگر اسم نفر اول گادفادر باشد، نفر دومی که دزد اسمش را داده توسط تیر اعضای مافیا کشته می‌شود.
اگر اسم اولی که دزد به گاد بازی می‌دهد دارای عملکرد شب نباشد (مثل شهروندان عادی، مافیا ساده. تروریست) هیچ اتفاقی در جریان بازی نمی‌افتد. اگر اسم نفر اول ساقی باشد، نفر دومی که دزد اسمش را داده مست می‌شود. مگراینکه ساقی آن شب دزد را مست کرده باشد که اولویت با ساقی است و عملکر دزد غیرفعال میشود.در اصل ساقی در ترکیب هایی قرار میگیرد که دزد وجود دارد.


اگر دزد اسم نفر اولی که می‌دهد دارای نقش کاراگاه باشد، در این صورت دزد توسط کاراگاه اصطلاحاً دستگیر می‌شود و از جریان بازی در فاز شب حذف می‌شود و گاد بازی در تعریف اتفاقات فاز شب می‌گوید که دزد بازی که آقای X بود توسط کاراگاه دستگیر و کشته شد.
دزد هم همانند ساقی و ناتاشا، یک شب در میان می‌تواند اسم یک شخص را به عنوان اسم اول بدهد، اما در انتخاب اسم دوم می‌تواند هر شب یک اسم ثابت را بدهد.
دزد می‌تواند ۲ اسم تکراری و حتی اسم خودش را در بین اسامی اول یا دوم بدهد.
قرارداد:
اگر اسم اولی را که دزد به گاد بازی اعلام می‌کند، شخصی باشد که نقش رویین‌تن را دارد، خاصیت رویین‌تنی در آن شب بازی توسط دزد دزدیده می‌شود، و آن رویین‌تن اگر در فاز شب تیر بخورد کشته می‌شود، البته دقت کنید خاصیت خود رویین کردن رویین‌تن قابل انتقال نیست و اگر اسم اول دزد، رویین‌تن باشد، این خاصیت به اسم دوم منتقل نمی‌شود و خود دزد در آن فاز شب حالت رویین‌تنی پیدا می‌کند و در برابر تیرها مصونیت پیدا می‌کند و تأثیری در اسم دومی که دزد به گاد اعلام کرده اتفاق نمی‌افتد.

آیتم دزد در فاز شب اختیاری است و دزد می‌تواند اسمی را به گاد بازی ندهد

گرانبها ترین چیزی که دزد باید سرقت بکند

دزد یا باید مافیای خود را بشناسد که تیر دان بازی را به سمت مافیا نبرد. یا خود در فاز شب به وسیله تیر مافیا نمیرد.

یا نقش دار های بازی را بشناسد و عملکرد های فاز شب آنها را بدزد.زیرا وقتی دزد در داخل بازی هست مافیا به هیچ عنوان دنبال زدن شهروندهای ساده نمیروند و انتظار دارند دزد عملکرد دکتر یا رویین تن را غیر فعال کند تا مافیا آسوده بین کاراگاه و رویین تن و دکتر تیر بزند یا حداقل تیر اسنایپ را به سمت دکتر یا کاراگاه ببرد. پس مافیا ریسک میکند و ترجیح میدهد فقط نقش دار های شهر را پیدا بکند و بزند.

در این حین نقش بلند کردن اتفاق می افتد مثلا یک شهروندساده ادعای نقش میکند تا دزد را گیج کند .

مهم ترین کاری که دزد میتواند انجام دهد بلند کردن نقش است. مثلا رویین تنی را بلند کند و با رویین تن درگیربشود از اسنایپ بازی تقاضا کند که بین رویین تن ها تیر بزند و شب قابلیت رویین تنی او را بدزدد.

اگر دزد روی نقشی بشیند و مافیا این را بفهمد فاتحه شهر خوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *