Game More

MAFIA GP

بررسی تخصصی بازی های گروهی و رومیزی

لیست کامل نقش های شهروندی

کریم
کریم@username
بیشتر بخوانید
کریم بخدا مسلمون نیستی
آرش موسوی
آرش موسوی@username
بیشتر بخوانید
آرش موسوی اون پیک آخری که میگفتی سلامتی خودمو خودت
تبر زین دار
تبر زین دار@username
بیشتر بخوانید
عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره!
🔥
🔥 @username
بیشتر بخوانید
بزن بسلامتی سنگ کف رودخونه که عین من و تو آب از سـرش گذشته
قبل
بعدی

بهترین سبک بازی مافیا از دید شما!

لیست شهروندها

فهرست مطالب

نقش های شهروندی

 شهروندان  جزو دسته اکثریت و ناآگاه بازی مافیا محسوب میشوند که وظیفه آنها ایجاد اتحاد شهروندی برای تشخیص نقش های منفی بازی میباشد در صورتی که همه نقشهای مستقل و مافیا از بازی خارج شوند تیم شهروند پیروز بازی میباشد.

درود به شما دوستداران بازی محبوب مافیا ؛ قبل از اینکه نگاهی به لیست نقش های شهروندی بندازید جا داره 3 تا نکته در این خصوص را در نظر بگیرید.

  1. نقش ها در بازی مافیا به 4 دسته 1- شهروند 2- مافیا 3- مستقل 4- خاکستری تقسیم میشوند؛ که مشاهده شده بعضی ها نقش های مستقل و خاکستری رو با هم اشتباه میکنند.
  2. بعضی از نقش ها ممکنه با اسم های مختلف شناخته بشوند ولی تقریبا قابلیت های آنها یکی است. مثل : آهنگر,بلک اسمیت , جلیقه پوش و یا ناتاشا , سایلنسر , سکوت دهنده , خفه کننده :))
  3. همه نقش ها باید در یک ترکیب درست و بالانس قرار بگیرند. که متناسب با تعداد و وجود بقیه نقش ها و عنواع بازی ها متغیر است.

Governor (فرماندار)

یکی از نقش‌های گروه شهروندان است که فقط یک بار در طول بازی می‌تواند رای‌گیری فاز روز را لغو کند و شخصی که قرار بود توسط رای‌گیری خارج شود را نجات دهد.

Commando (کماندو)

جز تیم پلیس میباشد و در فاز شب بازی یک اسم به گاد میدهد اگه در شب تیری به کماندو برخورد کند آن تیر به آن شخصی برخورد میکند که کماندو اسمش را داده است.

اگراسم شخصی که کماندو میدهد نقش  خاکستری یا مافیا باشد آن شخص از جریان بازی خارج می شود ولی در صورتی که تیرش را به سمت پلیس جهت دهد خودش از جریان بازی خارج میشود ( اصطلاحا در اثر ناراحتی خودکشی میکند). این عملکرد را کلا یک بار دارد و بعد از آن تبدیل به پلیس ساده میشود.

 Avenger (انتقام جو)

جز تیم پلیس میباشد در فاز شب بازی تیر دان را حدس میزند اگر اسمی که اونجر و دان در شب به گاد میدهند یکی باشند اونجر در فردای بازی تیر دریافت میکند و تا قبل از رای گیری فرصت دارد ان تیر را بزند اگر اسم ها یکی باشد ولی تیر دان سنگ شود اونجر تیری دریافت نمیکند و حتما باید ان شخصی که اسمش توسط دان و اونجر داده میشود حتما کشته شود تا اونجر تیر دریافت کند.

Watcher (فرشته)

یکی از نقش دارهای شهروندان است که یک اسم به مدیر بازی می‌دهد مدیر بازی در جواب او اگر شخصی آن فرد را ملاقات کرده باشد اسم ان شخص را به او می‌دهد.

شهردار :

فقط یک بار در طول بازی می‌تواند دور دوم رأی‌گیری را ملغی و از خروج یک بازیکن جلوگیری نماید. یا یکی از افراد مورد اتهام را بدون رأی‌گیری از بازی خارج کند.

دکتر شهر :

هر شب می‌تواند جان یک نفر را از شلیک شب نجات دهد. او جان خودش را فقط یک بار می‌تواند نجات دهد.

روان‌پزشک :

دو بار در طول بازی می‌تواند قدرت مکالمه بازیکنی را بابت روان درمانی از او بگیرد.

کارآگاه :

هر شب می‌تواند استعلام یک نفر را از گرداننده برای تعیین وضعیت شهروند یا مافیا بگیرد. اگر جوکر بازیکنی را انتخاب کرده باشد استعلام او برعکس می‌شود. البته رئیس مافیا همیشه به او شهروند معرفی می‌شود.

حرفه‌ای :

هر شب می‌تواند به یک مافیا شلیک کند. اما با شلیک اشتباه به شهروندان خودش از بازی خارج می‌شود.

جان‌سخت :

با شلیک اول از سوی مافیا کشته نمی‌شود و البته از شلیک اول نیز بی‌خبر است. گرفتن استعلام نفرات خارج شده از بازی به عهده اوست. و او دوبار می‌تواند استعلام وضعیت بگیرد. شهروند ساده : دو نفر از بازیکن‌ها نقش یک شهروند ساده را دارند. که بالاترین مشارکت آنها در بخش روز و رأی‌گیری است

تقویت کننده:

عضوی از گروه شهروندا که میتونه هرشب یک نفر رو انتخاب کنه تا تقویت شه و قدرت اون فرد اون شب دوبرابر میشه ولی باید دقت کنه که مافیا رو تقویت نکنه و تقویت کننده اسپم تقویت نداره پس باید خیلی دقت کنه.

کشیش :

نقش شهروندی مقابل ناتاشا که میتواند هرشب کسی که توسط ناتاشا سایلنت یا ساکت شده است حدس بزند و آن را خنثی کند در صورت وجود لیدی وودو عدد دومی هم اعلام میکند و آن فرد در صورت حدس صحیح آنتی لیدی میشود.

قاضی :

قاضی نقشی شهروندی است که با توجه به تعداد بازیکنان در بازی های دوازده نفره یک بار و در بازی های پونزده نفر دو بار می‌تواند فردی ک در رای دفاعیه هست و قاضی حس می‌کند مافیاست را اعدام و یا فردی را که حس میکند شهروند است را ملغی کند زمانی که قاضی دستور اعدام دهد دیگر رای گیری مجدد انجام نخواهد شد.

فدایی :

در بازی های پیشرفته فدایی توانایی این را دارد که خودش را فدایه شهر کرده و به جای شهروندان مهم با تروریست (انتحاری) از بازی

خارج شده و شهروندان مهم را نجات دهد.

فرمانده :

شهروندی است که بعد از اسنایپر بیدار میشود،گرداننده هدف شلیک اسنایپر را به او اعلام میکند،فرمانده میتواند این شلیک را رد و یا تایید کند. نکته: در صورتی که فرمانده شات را تایید نکند گلوله به خشاب اسنایپر باز میگردد فرمانده میتواند با رد شلیک اشتباه اسنایپر یک شهروند را نجات دهد و یا با تایید شلیک اسنایپر یک مافیا را از بازی بیرون کند

فرمانده نمیتواند شلیکی که به خودش شده است را رد کند اگر توسط ساقی انتخاب شود عملکردش برعکس خواهد شد.

هکر :

نقشی شهروندی است که در بازی های بالاتر از پانزده نفره گذاشته می‌شود وبعد از پایان روز معارفه یه لیست سه نفره به راوی اعلام می‌کند اگر یک مافیا در این لیست باشد راوی می‌گوید لیست زرد است یا خطرناک است اگر دو مافیا و یک شهروند در لیست باشد لیست سفید است اگر سه شهروند در لیست باشید لیست سفید است اگر سه مافیا در لیست باشد انفجار لیست و هر سه مافیا از بازی خارج می‌شوند.

باکره virgin  :

یکی از نقش‌های گروه شهروندان است که اگر توسط رای‌گیری از جریان بازی خارج شود آن شب کسی نمی‌تواند کشته شود زمانی که yakuza زنده است اگر virgin تک رای شود در شب yakuza می‌تواند یکی را تبدیل به مافیا کند و خودش نیز زنده می‌ماند. اگر hooker اسم virgin را بدهد virgin یک شهروند ساده (villager) می‌شود.

گورکن :

نقشی شهروندی است که دربازی های پونزده نفره دو بار می‌تواند اعمال نقش کند هرشبی که بخواهد می‌تواند به راوی درخواست گورکنی‌ دهد و در فاز روز بعدی راوی باید نقش مرده ها را بیان کند مثلا سه نفر از بازی خارج شدند با نقش های مذاکره ، کارگاه ،و شهر ساده.

عنکبوت(spider) :

شهروندی است که با توجه به تعداد بازیکنان می‌تواند سه ( در بازی های 18 نفره و کم تر) یا چهار نفر (18 تا 21 نفره) را بهم ببافد او میتواند درطول بازی یک بار 2 تار 2 نفره یا 1 تار 4 نفره ببافد اگر یک نفر از افراد بافته شده از بازی خارج شوند بقیه افراد نیز خارج می‌شوند و گفته می‌شود عنکبوت بافته در شبی که ساقی عنکبوت را مست کند در صورت درخواست عنکبوت راوی به او اعلام می‌کند که امشب قادر به بافتن نیست.

بیشتر نقشهای شهروندی در پست های جداگانه به صورت کامل توضیح داده شدنه اند

محافظ , بمبر , فراماسون , کابوی , تفگندار , زره پوش , رویین تن , ساقی , فدایی , تک تیرانداز,کشیش ,دست کج , گردن کلفت , زندان بان , هوادار , کاراگاه ویژه , وکیل , جادوگر , دندانپزشک , نانوا ,قرنطینه چی ,قهرمان , جانی , کلنتر , سیمین , ناقل ,شکارچی , راوی , صبا , نخبه ,افشاگر , افیون , آنالیزور , پرستار , پارتیزان , ردگیر , مادربزرگ ,سامورایی , نگهبان , خبرنگار ,آنتی لیدی ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *